Reklamacje i zwroty
1. Sprzedawca jest odpowiedzialna wobec Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), gdzie wadą fizyczną jest niezgodność dostarczonych Produktów z umową. Spółka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 (dwóch) lat od dnia wydania Produktu Klientowi.
2. Reklamacje można składać w następujący sposób:
- mailowo - wysyłając wypełniony formularz reklamacji na adres sklep@stalco.pl
- pisemnie - wysyłając wypełniony formularz reklamacji na adres STALCO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A Skawina 32-050 Ofiar Katynia 1, z dopiskiem „Reklamacja”,
- osobiście w siedzibie Sprzedawcy
- w inny sposób zapewniający dotarcie oświadczenia o reklamacji do Sprzedającego.
3. Reklamacja pisemna powinna zawierać:
- imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby kupującego;
- numer zamówienia;
- oznaczenie reklamowanego Produktu wraz z datą jego zakupu;
- numer konta bankowego Klienta;
- przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;
- określenie roszczenia;
- podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji – w przypadku wniesienia jej w formie pisemnej.
4. Sprzedawca w ciągu 14 (czternaście) dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi go o sposobie dalszego postępowania.
5. W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt lub Produkty wraz z dowodem ich zakupu do Sprzedawcy i opisem reklamacji.
6. Sposób opakowania i przewozu towarów reklamacyjnych powinien odpowiadać właściwościom rzeczy.
7. W przypadku uzasadnionej reklamacji towar uszkodzony zostanie naprawiony lub wymieniony na inny pełnowartościowy, a jeśli nie będzie to możliwe Sprzedawca zwróci wszelkie poniesione przez Klienta koszty transakcji lub zaoferuje inne dostępne towary do wyboru. Zapis nie dotyczy Konsumenta do którego odnosi się punkt 6 poniżej.
8. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za niezgodność z umową sprzedaży produktu zakupionego przez tego Klienta, w zakresie określonym Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tekst jednolity z dnia 24 czerwca 2014 r., Dz. U. z 2014 r., poz. 827) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa.
9. Jeżeli Produkt nabyty przez Konsumenta jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
10. Jeżeli Sprzedawca nie ustosunkował się do żądania Konsumenta w terminie 30 dni - uważa się, że uznał je za uzasadnione.
11. Jeżeli Konsument z przyczyn określonych powyżej nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność Produktu z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Kupujący traci uprawnienia do reklamacji, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu konsumpcyjnego z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
12. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej. W przypadku bliższych informacji dotyczących gwarancji prosimy o kontakt ze Sprzedawcą.
W przypadku Produktu, na który Sprzedawca udzielił gwarancji, Klient może reklamować Produkt posiadający wady w następujący sposób:
Proszę o wskazanie podstawowych informacji o treści udzielanej gwarancji